Matilda Bäck

Sommarlov, strömsholm, stugan

Publicerad 2016-06-05 18:26:00 i Allmänt,

Mina favorit saker på S just nu - Sommarlov, Strömsholm och Stugan
Precis i den ordningen har den här veckan varit! Skrev min sista tenta på mitt första år på Personal och Arbetslivsprogrammet i onsdags. Klarat det här året bättre än jag trodde, endast behövt gjort en omtenta! Hoppas på samma flyt de nästkommande åren!
 
Så nu har jag officiellt sommarlov, och hur skönt är inte det?! Den här sommaren har jag sett till att jag ska få vara lite ledig också för att hinna återhämta mig ordentligt. Annars är det typ 3 jobb jag har, uppstarten av mitt företag, stugan och massa hästar som kommer fylla mina sommardagar!
 
 
 
Det jag har hunnit med hittills är att fått en barndomsdröm uppfylld, att få tävla framför slottet på Strömsholm! 2 dagar var jag, mamma och Davy där och det var verkligen blandade resultat! Vill först bara höja min fantastiska häst, endast 7 år gammal och första (?) gången han är på en sådan arena och han går in med sådant stort självförtroende och skötte egentligen båda klasserna väldigt snyggt! I första 120 klassen var han felfri och jag rev ett hinder, så himla nöjd! Andra dagen red vi också en 120 cm men då var Davy på riktigt riktigt dåligt humör, högg efter bettet, gick emot skänkeln osv.. typ som ett brunstigt sto.. så fick tre nedslag pga det. Men hälften av banan kändes han riktigt fin, så tar med mig det. Tror att han var lite matt av den extrema värmen som kom helt plötsligt, de långa resorna fram och tillbaka samt att han inte fick gå ut i hagen.
Skäms verkligen inte över resultaten med tanke på hur få felfria det var under de dagar jag var där!
Mer rutin så kommer det här bli såååå bra!
 
 
 
Efter tävlingen tog jag och familjen en liten mini semester till vår sommarstuga! Har ätit i massor, åkt vattenskoter och bara tagit det lugnt för att ladda batterierna för en kommande arbetsvecka och Summerburst!! Katterna har även fått tränat på att få vara ute vilket har varit uppskattat av den ena i alla fall!
 
 
 
 
Annars så har Jive flyttat hem till Dalsjö nu där jag har Davy! Hon står på sommarbete i grannstallet och lever livet. Davy ska också börja introduceras i han sommarhage. Känns verkligen att sommaren är här nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela