Matilda Bäck

Önskan om en till häst

Publicerad 2015-09-29 14:09:00 i Allmänt,

Önskan om att ha en andra häst växer sig bara starkare. Är så van vid att alltid ha haft minst 2 hästar att ha hand om, träna och tävla. Under ponnytiden hade jag minst 2 ponnysar i träning, dock så ägde min farmor och farfars företag dem. Efter att jag flyttade ifrån dem så har jag "bara" haft en häst själv, men har haft turen att fått tillridningshästar och sen gick jag ju somelev hos Linda och fick rida hennes hästar så mycket jag ville.
Honey som jag hade på tillridning åt hennes dåvarande ägare Mikaela Lammi.
 
Nu har jag "bara" haft Davy i snart 1 år, och jag känner hur mycket jag tappar i ridningen direkt. Visserligen är det inte så bara att ha en häst. Det kräver sin tid och kostar skjortan ändå och i dagsläget har jag som student inte någon möjlighet att ha en till tävlingshäst. Dock så har jag väl mina småplaner på att om ca 2 år kunna köpa mig en 2-3 åring som påläggskalv till Davy. Men som sagt, om det är möjligt får tiden utvisa...
 
 
Sen ska det bli spännande och se hur Curbiz föl blir.. kanske finns någon möjlighet att ta ett föl på henne i framtiden också om hennes nuvarande blir en storhäst. Curbiz psyke är någonting jag verkligen värdesätter hos en häst, lugn, arbetsvillig men väldigt tävlingsinriktiad. Så håller tummarna!
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela