Matilda Bäck

Livet rullar på

Publicerad 2016-03-31 00:20:43 i Allmänt,

Precis som rubriken lyder så rullar livet på, man kastas rätt snabbt in i vardagen igen efter semestern. Men känner mig ordentligt utvilad och väldigt motiverad till vardagen igen. Efter en ganska slitsam månad var det skönt att komma bort i några dagar tillsammans med mamma och bara tänka på sig själva och fina hästar. Kan sammanfatta min semester såhär: Spa, god mat, fina hästar, bra ridning och shopping
Riktigt lyxigt!
 
Den här veckan har börjat bra, Davy har känts finare än någonsin. Tror att några dagars vila gjorde susen för både kropp och knopp på honom (och mig).
Sedan fick jag högsta betyg på senaste tentan, en tenta jag var högst osäker på att jag ens skulle klara så det var verkligen jätteskönt.
Annars har jag lovat mig själv att inte stressa sönder mig själv, försöka att inte jobba mer än vad jag behöver, fokusera mer på skolan, träna mer fokuserat med Davy och låta mig själv vila där i mellan. Bra plan i alla fall, har hållit den hittills!
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela