Matilda Bäck

Tävling i Storbyn

Publicerad 2015-06-29 09:28:20 i Tävling,

Igår åkte jag och Erik med Davy till Storbyn för att bara hoppa en 110 cm. Tanken var bara att han skulle få gå in i en klass som kändes enkel och skulle stärka upp självförtroendet. Hade 8 fel som slutresultat, men han var verkligen superduper fin! Han var lugn och harmonisk genom hela banan och kom inte fel på ett hinder. Hoppade runda fina språng igenom kroppen och använde verkligen sin teknik! 
 
Vet egentligen inte varför en bom rullade, men den första var i en räcke-räcke kombination där det var jääääääättetajt och Davy har en sååååå stor galopp... har vanligtvis trångt i kombinationer men det här blev alldeles för trångt för att han skulle hinna upp med sina framben. ( Han skulle behöva bli lite kvickare..)  Det andra hindret han rev var nästkommande.. ett räcke jag tror de flesta rev om jag ska vara ärlig... en vit, glesbyggt räcke med vattenmatta som kom väldigt fort efter kombinationen. Kändes inte riktigt som han uppfattade hur högt hindret var haha!
 
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela