Matilda Bäck

Hoppning i kvällssol

Publicerad 2016-05-31 23:11:13 i Davy Jones JPL,

Idag kom Linda och hjälpte mig med Davy igen! Så himla glad att hon tar sig tid, hon är verkligen guld värd för vår utveckling. Hon har verkligen en förmåga att alltid plocka fram det bästa ur mig och de hästar jag sitter på!
Denna träning så låg fokuset på att rida på "mitt i mellan distanser" då jag vverkligen behöver träna på att konsekvent sätta upp en plan för min ridning och sedan konsekvent hålla den. Börjar ofta med en sak, men är inte alltid konsekvent nog att se till att den slutförs, exempelvis en halvhalt. Kan ju egentligen det, det är inte svårt. Men av någon okänd anledning kopplar inte knoppen till kroppen ibland vilket får följder i min ridning.
 
I vilket fall som helst så hoppade Davy fantastiskt bra idag, och jag red bra tack och lov! Hittade tillbaka till den bra känslan där jag får igenom mina halvhalter för att sedan kunna mjukna till hindret i stället för att ha halvhalten  med mig ända fram till hindret om ni förstår vad jag menar. Att Davy hänger på bettet exempelvis..
Så skönt att ha ett sådant här pass i ryggen inför Strömsholm!
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela