Matilda Bäck

In i det sista

Publicerad 2016-06-30 22:01:00 i Allmänt,

Sitter och planerar in i det sista. Imorgon drar mitt träningsläger igång för ponnyryttare! Ska bli jätteroligt verkligen, men många aspekter att tänka på för att det ska bli bra! Just nu ligger planeringen på teorilektionerna samt ridpassen, vill få med så bra övningar som möjligt som både utvecklar dem, stärker dem och som fungerar på ekipagens nivå. Jag försöker alltid anpassa mina träningar efter varje elevs behov, förklara övningarna så att de förstår varför de övar på just den och varför de kan ha nytta av dem.
Jag har allt för många gånger ridit för tränare som gett oss övningar men som de inte kunnat motivera varför de är bra. Sedan jag har börjat tränat andra, så har jag själv blivit mycket mer kritisk som ryttare innan jag ger mig på övningar, vilket jag ser som en fördel och mental utveckling hos mig.
 
Nej, nu ska jag fortsätta med min planering!
Ha det gott!
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela