Matilda Bäck

Varför jag lämnade tillbaka Zandora?

Publicerad 2014-07-31 18:21:00 i Allmänt,

Jag fick tidigare en  kommentar som frågade om varför jag lämnade tillbaka Zandora. Tror jag redan har skrivit varför, men för att reda ut några eventuella frågetecken så tänker jag ganska kort berätta om varför.
 
Som många av er vet så lånade jag Zandy på foder i ca 2 års tid, men under våren har inget vare sig likt och jag blev mer och mer skeptisk till att köpa henne, eftersom jag inte kunde sätta fingret på vad som var fel. För mig var det enorma pengar som skulle ut och då ville jag verkligen att allt skulle kännas bra till 100 %. För jag har inga föräldrar som bara kan kosta upp mer pengar om det skulle skita sig, utan det var dessa pengar jag hade.
Känns fel att säga att allt handlade om pengar, men jag skulle ljuga om jag sa något annat. 
 
Det är en dyr sport vi håller på med, jag har inga stenrika föräldrar. Jag fick helt enkelt ransaka mig själv och vad jag ville med min ridning. Och jag vill satsa, jag vill försöka att bli bäst, i alla fall så bra som jag kan tänkas bli. Och för att ens tänka den tanken så måste jag ha en häst som klarar av de uppgifterna. Det var ett tufft beslut, men nu i efterhand så känner jag att jag gjorde rätt val. Men självklart saknar jag Zandy mer än något annat. Tror jag aldrig kommer få en sådan häst som henne igen, jag älskar Davy men han kommer aldrig bli Zandy.
 
Alltid saknad, men aldrig glömd! <3
 
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela