Matilda Bäck

1:a Advent

Publicerad 2014-11-30 09:10:19 i Allmänt,

1:a advent idag, och jag ligger i min säng, förskyldare än någonsin, feber igen och tappat rösten helt. Gillar den här inledningen på julmånaden, eller inte... Skulle egentligen ha jobbat idag, men så blev det inte tyvärr.  I stället blir det att bädda ner sig framför en film och dricka te i massor.
 
Igår var jag i alla fall på julmarknad med mamma och mormor i en by utanför vår lilla stadl. Riktigt mysigt och välordnad julmarknad måste jag säga. Träffade min gamla stallägare som var där med sitt företag "About a Horse" där jag och mamma shoppade lite julklappar till oss själva. Förutom det så fick jag 2 temuggar av min mormor med kurbitsmålningar på, passar perfekt in i min samling av koppar/muggar.
 
 
 
Under stunden vi var där så träffade vi även en bekant som hade sin islänning på barnridning. Vi försökte få upp mamma på hästryggen *skämt och sido*, men vi fick se oss besegrade. Men däremot så sa hon att om hon skulle rida så skulle hon göra det på sin egna häst, alltså Davy.. Så får se när jag får upp henne på hästryggen.. ;-)
 
Här är ända gången jag fått upp henne på hästryggen.. och det var på min b-ponny... som sagt så är vi inte så långa någon av oss ;-)

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela