Matilda Bäck

Gymmet

Publicerad 2014-12-29 22:51:23 i Allmänt,

Hej på er!
Kom nyss hem från gymmet och sitter nu under en filt, lyssnar på musik och dricker te. Ett bra avslut på en bra dag! Från och med idag så ska jag även komma igång med min egen träning. Målet är väl att till sommaren kunna säga att jag är nöjd med min kropp. Jag är inte utseendefixerad direkt, men älskar känslan när kroppen känns stark och att det inte dallrar allt för mycket haha. Men det största pluset är ju att ridningen känns bra mycket lättare och sitsen förbättras betydligt!
 
Att styrketräna är dessutom otroligt viktigt för oss ryttare. Jag märker stor skillnad på när jag gymmar och inte gymmar i min ridning. Träningen på marken gör att man får bättre hållning och orkar mer i sadeln.. ganska logiskt haha! Så ett tips till alla ni som är lika lata som jag när det kommer till egen träning.. skaffa ett gymkort och sätt upp ett mål och nå det! Gör det inte för att andra ska tycka om dig mer.. gör det för din egenskull för att din kropp ska hålla bättre när du blir äldre, för att du kommer orka mer och glöm inte att lägga träningen på din egen nivå! :)
 
Godnatt kompisar!
 
 

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela