Matilda Bäck

Min fina häst

Publicerad 2016-06-30 09:40:54 i Allmänt,

Davy börjar verkligen gå från klarhet till klarhet på träningar och känns bättre än någonsin. Nu hoppas jag bara att det ska börja synas i tävlingsresultaten. Vi har ju sällan riktigt dåliga resultat, men 4 felarna och 8 felarna börjar tära på mitt tålamod. Den största utmaningen jag har just nu är nog att jag måste fortsätta rida på samma sätt och inte börja slarvrida i ett försök om att få placeringar. Det är ju min och Lindas plan, att Davy måste lära sig att ta lite ansvar och att jag inte kan vara en hönsmamma på honom. Vi vill ha en häst som är så pass så säker i sig själv att han kan rätta till saker på en tävlingsbana själv och inte bara litar helt blint på mig. Det är riktigt svårt som ryttare att rida helt perfekta rundor utan att göra det minsta fel. Det behöver vi fram för allt när vi går upp på högre höjder som 130 cm och även kanske 140 cm någon gång i framtiden. 
Det är sååå nära men ändå sååå långt bort!
 
Men träning ger erfarenhet och erfarenhet ger rutin, bara kämpa på!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela