Matilda Bäck

Meeting i Gagnef

Publicerad 2016-06-19 21:11:33 i Tävling,

Ett meeting är nu avklarat för min och Davys del och jag är ganska nöjd överlag. Tyvärr varken felfria ritter eller placeringar, men det var väldigt nära den här gången. Jagar fortfarande min sista nolla till 130 cm, men 4 felarna verkar förfölja mig och Davy.. Men det brukar väl alltid vara så när man verkligen jagar dem.
 
I lördags red jag en 120 cm bed A:0. En bra runda överlag, Davy var super övertaggad så jag satt mer eller mindre och proade genom banan haha. Tyvärr kom vi lite nära ett räcke där jag hade lite för mycket hand och lite för lite ben så Davy vecklade inte ut bakbenen ordentligt så bommen rullade.. Annars hade vi varit placerade, så det var ju riktigt synd.
 
I dag gick vi in i en 125 cm.. eller en 120 cm.. osäker på om de sänkte elle inte. I alla fall så red jag i avd B denna gång. Davy var överlag lite smått bångstyrig, men fick mycket bättre språng i denna klass jämfört med den igår. Rev A-hindret i en kombination, varför vet jag egentligen inte.. vi kom bra in på dem med en bra galopp.. underligt.. Aja, där efter följde en linje med räcke-4 galoppsprång-oxer-6 galoppsprång-räcke med vatten. De första två hindren gjorde han galant, men sen jag han bara och trutade mot bettet vilket resulterade i att han hopapde rakt igenom räcket. Men där känner jag lite att han måste börja ta lite mer ansvar själv, han måste lära sig att man inte bara kan ånga på hur som helst och strunta i vad jag ber honom om.. Verkade som att han lärde sig en läxa, för sista hindret hoppade han riktigt högt över. Knashäst! <3
 
 
Bra skolrundor med roliga men utmanande banor! Känns som vi snart sätter den förbannande nollan!
Nu ska jag, Erik, katterna och Davy åka på lite semester till vår sommarstuga, så direkt efter tävlingen var det bara att packa om. Jive får stå kvar i sin flock på betet. Osäker på hur mycket bloggande det kommer bli så ni får ha lite tålamod!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela