Matilda Bäck

Intressant artikel

Publicerad 2016-06-24 10:27:00 i Allmänt,

 
Läste en väldigt intressant artikel på Hippson.se.
Jag har alltid sagt att hästar är bra mycket smartare än vad vi tror. Kloka och intelligenta djur, och ändå gör de så mycket för oss.
De tendenser till kommunikation de skriver om i artikeln har jag sett tydligt hos mina hästar. Zandora som jag hade förut är ett praktexemplar. Förutom att hon är världens diva och ville ha all tänkbar uppmärksamhet så buffade hon på mig eller mamma och pekade med mulen någonstans på hennes kropp.. Det betydde att hon ville att vi skulle klia där. Riktigt rolig häst som gick att läsa som en öppen bok, hon var alltid väldigt tydlig med att visa vad hon ville och tyckte.. jämt...
 
 
Förutom världens största diva så är hon nog världens vackraste häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela