Matilda Bäck

Hoppning

Publicerad 2016-06-16 00:09:18 i Allmänt,

Idag gjorde Davy mitt liv plättlätt som ryttare! En riktigt bra träning för Linda under kvällen där vi fortsatte med att jobba på mitt problem - Att inte pusha på Davy inför hindren samt rida på "mitt i mellan distanser". Börjar känna mig säkrare och säkrare, även fast hindrerna kommer upp en bit över 130 cm. Davy gör det så enkelt för mig som ryttare, bara jag sköter mig!
 
Både jag och Linda var även nöjd med hans nya Butetsadel, han verkar trivas riktigt bra i den och hoppade med avslappnat samt hade bättre språngkurvor!  Utöver det så red jag även på ett annat bett idag som han också verkade trivas med, ett rakt gummi babypelham utan kedja.. testar att rida med det på tävlingen i helgen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela