Matilda Bäck

Första semesterveckan

Publicerad 2016-06-27 00:00:37 i Allmänt,

Första "semesterveckan" avklarad med midsommar och allt. Hela veckan har vi (jag, erik och katterna) spenderat ute i vår sommarstuga. Davy hade vi också med oss som vi fick stalla upp hos vänner! Helt perfekt att kunna ta med hästen på semestern!
 
Vi han med några riktigt bra pass, jobbade verkligen i genom honom och oj så fin han blev. Började båda passen med graman bara för att visa honom vägen om vart han ska vara. Davy kastar gärna upp huvudet och sänker ryggen när han tycker det börjar bli jobbigt, med hjälp av gramanen kunde jag förhindra det. Kunde i mitten av passet ta av gramanen och han var ännu finare! Tänkte skriva ett separat inlägg senare om just hjälptyglar och vad jag anser om det! :-)
 
 
 
 
 
 
Förutom det så har vi även gjort vår första terrängträning för i år! Davy var helt fantastisk och hoppade som han aldrig gjort annat. Trots att det var 1 år sedan sist. Fick mycket beröm över honom och hans inställning, så nu tränar vi vidare mot H100 som vi hoppas på att kunna tävla till hösten under årets enda fälttävlans start för oss! Har en liten förhoppning om att kanske kunna rida enstjärnig nästa år om allt går vägen och om jag väljer att satsa mer på fält nästa år.
 
Film kommer!
 
Annars har jag haft en helt fantastisk vecka där jag egentligen inte gjort någonting mer än det jag har haft lust med! Veckan som kommer bjuder på tävling, jobb och så ska jag ha träningsläger för mina elever! Så har lite och stå i, men ska förska dyka upp här då och då! :-)
 
Ett av de stora nöjena, min sambos nya leksak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela