Matilda Bäck

Semesterns lata dagar

Publicerad 2016-07-06 20:13:01 i Allmänt,

Min 2:a semesterdag av 6. Får anstränga mig för att ta det lugnt.. det låter bra va?
Igår tvingade jag mig själv att sitta ute på balkongen med en filt och läsa i en timme. Helt underbart att varva ner, men måste som sagt tvinga mig själv till det. Min semester är dock fullspäckad med massa roliga saker. Idag var jag och Davy hem och tränade dressyr för Kerstin. Gick helt strålande, märks att jag blivit mer konsekvent på honom samt att han gillar den nya sadeln mycket bättre. Fick med mig flera saker jag verkligen behöver träna mer på med Davy för att han ska bli bättre i hoppningen. Har ett nytt koncept nu med Kerstin, förut åkte jag till Hedenslund och red i grupp om 2 ekipage varannan vecka. Nu kommer jag i stället åka upp till Kerstin 1-2 gånger i månaden och träna helt själv för Kerstin. Gav så mycket mer!
 
Resten av semestern kommer mestadels bestå av hästar, träningar, tävlingar för både mig och elever! Kul kul! Ska nog också försöka läsa ut boken jag har påbörjat! Måste verkligen tipsa om den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Bäck

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Matilda Bäck och ska börjar studera personal & arbetslivsprogrammet på högskolan under ht-15. Här kan ni följa vardagen hos en student som utbildar sin unghäst emot medelsvår/svår klass i hoppning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela